1. Logujemy się do https://adres_IP_CUCM/ccmservice/ (Cisco Unified Serviceability)
2. Wybieramy Tools -> Service Activation
3. Wybieramy Select Server -> Nasz serwer CUCM, klikamy Go
4. Zaznaczamy w maksymalnej opcji Check All Services (minimalnie CallManager, Cisco DHCP Monitor Service i Cisco Tftp) i zapisujemy klikając Save. Aktywacja wszystkich usług może potrwać nawet kilka minut.
5. Przechodzimy do https://adres_IP_CUCM/ccmadmin/ (Cisco Unified CM Administration)
6. Wybieramy z głównego menu System -> Server i klikamy Find. Wybieramy serwer CUCM.
7. Wpisujemy w Hostname/IP Address -> adres IP naszego CUCM (Jest nazwa pochodząca z instalacji). Zapisujemy.
8. Przechodzimy do System -> Enterprise Parameters. Wyszukujemy sekcji Phone URL Parameters i Secure Phone URL Parameters, następnie poprawiamy wszystko co https://…. na https://adres_IP_CUCM:8443 […] Zapisujemy.
CUCM jest gotowy do działania.